Για να εξασφαλίσουμε την κατάλληλη εμπειρία πλοήγησης, στο site μας χρησιμοποιούμε cookies. Χρησιμοποιώντας το www.xalazi.gr αποδέχεστε τη χρήση τους.

10:41 | 22 Νοεμβρίου 2024
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική  >  Περιβάλλον  > Οικολογικά Νέα

Δοξάζοντας τα ρυπογόνα παλιά αυτοκίνητα

δημοσίευση στις 06/08/2015 15:56
Δοξάζοντας τα ρυπογόνα παλιά αυτοκίνητα

οι τοπικοί άρχοντες του Παρισιού αποφάσισαν να απαγορεύσουν την κυκλοφορία παλαιών αυτοκινήτων.

Με μεγάλο ενδιαφέρον διάβασα τη δημοσίευση του site μας, ότι οι τοπικοί άρχοντες του Παρισιού αποφάσισαν να απαγορεύσουν την κυκλοφορία παλαιών αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης τους με σκοπό τον περιορισμό της ρύπανσης.

Πιο αναλυτικά, «σύμφωνα με αυτό το σχέδιο θα περιορίζεται η πρόσβαση από τα παλαιότερα οχήματα στην πόλη σε διάφορες βαθμίδες. Ξεκινώντας από φέτος τον Ιούλιο, τα φορτηγά και τα λεωφορεία που καταχωρήθηκαν πριν από το 2001 θα απαγορευτεί να εισέρχονται στην πόλη από τις 8 π.μ. έως τις 8 μ.μ. Τον Ιούλιο η απαγόρευση αυτή θα επεκταθεί και θα ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα που έχουν καταγραφεί πριν από το 1997 και τις μοτοσικλέτες πριν από το 2000.

Οι περιορισμοί θα γίνουν αυστηρότεροι μέχρι το 2020, όπου οι απαγορεύσεις θα ισχύουν όλο το 24ωρο και θα περιλαμβάνουν όλα τα οχήματα που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 2011. Δεν έχουν ανακοινωθεί εξαιρέσεις για τα κλασικά αυτοκίνητα. Παράλληλα έχει δημιουργηθεί ένα ταμείο ώστε να διανεμηθούν έως 1.350 ευρώ ανά άτομο για να βοηθήσει τους Παριζιάνους να εγκαταλείψουν τα παλαιότερα οχήματά τους…».

Δείτε λοιπόν αυτή την απόφαση μιας σύγχρονης χώρας σε αντιδιαστολή με τις αποφάσεις των δικών μας πολιτικών αρχόντων. Στην Ελλάδα, λοιπόν, δίνουν κίνητρα να κρατήσουν και να κυκλοφορούν οι Ελληνες τα παλιά (και σαφώς πιο ρυπογόνα) αυτοκίνητα, καταργώντας το γελοίο χαράτσι «πολυτελούς διαβίωσης» (για τα +2.0 lt) στα δεκαετίας και πάνω. Δίνουν κίνητρο να κρατήσουν τα παλιά αφήνοντάς τα να κυκλοφορούν όλα (φορτηγά κ.λπ.) ελεύθερα στον μεγάλο δακτύλιο.

Από την άλλη, δίνουν κίνητρα να εισαχθούν τα σαράβαλα της Ευρώπης στην Ελλάδα μειώνοντας δραστικά τους δασμούς. Αυτοκίνητα που κανείς δεν ξέρει πώς έχουν συντηρηθεί, αλλά ούτε και τι εκπέμπουν από την εξάτμισή τους. Μάλιστα όσα περισσότερα χιλιόμετρα έχουν τόσο μειώνονται οι δασμοί (οι φόροι δηλαδή) στο τελωνείο. Βέβαια -όπως έχουμε ξαναγράψει- ο υποψήφιος αγοραστής δεν βλέπει ποτέ αυτά τα χιλιόμετρα στο κοντέρ του αυτοκινήτου. Και όλα αυτά χωρίς απολύτως κανέναν έλεγχο απο το κράτος…

Ο στόλος οχημάτων στη χώρα μας είναι ο γηραιότερος, ο πιο ρυπογόνος και ο πιο κακοσυντηρημένος στην Ευρώπη. Και δεν είναι σημερινό το φαινόμενο – λόγω της οικονομικής κατάστασης. Πάντα ήταν ο γηραιότερος και πάντα ήταν ο πιο ρυπογόνος. Οπως και να το κάνουμε, είναι θέμα Παιδείας:

θα πάμε οπωσδήποτε για παϊδάκια την Κυριακή, αλλά δεν θα δώσουμε 10 ευρώ παραπάνω ώστε να πάμε το αυτοκίνητό μας σε ένα σοβαρό εξουσιοδοτημένο συνεργείο να το συντηρήσουμε σωστά, όπως προτείνει ο κατασκευαστής του. Ελα όμως που το αυτοκίνητο είναι σοβαρή υπόθεση και ένα κακοσυντηρημένο παλιό όχημα μπορεί να είναι ο παράγοντας που θα καθορίσει την κατάσταση στην οποία θα βρεθούν οι επιβάτες του μετά από ένα σοβαρό ατύχημα, την κακιά στιγμή…





Διαβάστε επίσης